Kerrostalokyttääjän muistiinpanot

BLOGIT | Kerrostalokyttääjän muistiinpanot

Hyvän isännöitsijän ovet ovat auki

… ainakin kuvaannollisesti ja yritysturvallisuuden näkökulmat muistaen. Tarkoitan otsikolla lähinnä sitä, että hyvällä isännöitsijällä ei ole salaisuuksia vaan hän on valmis avaamaan taloyhtiön tiedot ja asioiden hoidon asiakkailleen. Käytännössä tämä tarkoittaa esimerkiksi säännöllistä tiedottamista ja talousraportointia, yhteydenpitoa hallitusten kanssa, asiakaslähtöisiä ja toimivia prosesseja sekä vuorovaikutteista toimintatapaa.

Julkisuudessa koko isännöintialaa ovat ikävästi leimanneet pari epärehellisesti toiminutta isännöitsijää. Kun yksi hairahtaa saavat kaikki kärsiä. Isännöinti on luottamusbisnestä ja yhden toimijan epärehellinen käyttäytyminen nakertaa satojen hienosti toimivien isännöintiyritysten luottamusta.  Asiakkaiden on vaikea erottaa jyviä akanoista, ja jyvät eli asiansa hoitavat isännöintiyrityksetkin ovat harmistuneita tilanteesta.

Tulevana talvena asiansa hoitavat isännöintiyritykset tulevat avaamaan toimintansa ja prosessinsa asiakkaille. Viime viikon torstaina kymmenet isännöintiyritykset järjestivät avoimet ovet asiakkailleen – kutsuivat heidän toimistolleen tutustumaan, kyselemään ja katselemaan.  Tilaisuudet olivat suosittuja ja keräsivät mukavasti väkeä tutustumaan isännöintiin. Jatkoa on luvassa.

Kun valitset isännöintiyritystä niin kiinnitä huomiota yrityksen prosesseihin ja toimintatapoihin. Älä valitse välttämättä halvinta, vaikka se voisikin tuntua helpolta ja houkuttelevalta vaihtoehdolta.  On monia tapoja tehdä hyvää isännöintiä – sitä löytyy niin pienistä kuin suurista yrityksistä, alueellisista ja valtakunnallisista toimijoista, perheiden ja sijoittajien omistamista yrityksistä. Hyvää isännöintiä yhdistää asiakaslähtöisyys, toimivat prosessit ja selkeät toimintatavat. Kysele niiden perään!

Isännöinti Granbergin avoimissa ovissa Turussa vieraili noin 100 asiakasta.
Isännöinti Granbergin avoimissa ovissa Turussa vieraili noin 100 asiakasta.

Kommentoi